2019-05-14

Maroon Bells 4 Pass Loop Backpacking Day3

日本語は英語の後にあります。

On day3, we climbed up to the Trail Rider Pass. Third pass of four pass loop. 

Again, the view from pass was amazing. The unbelievable fact about this 4 pass loop is that gorgeous scenery continues. Because it is always nice view, every moment is so great. No wonder why this loop is really famous. Despite this scenic trails, it never gets crowded like John Muir Trail, nor need hectic permit lottery process. It is really recommended. 

Hikers nowadays tend to try to go to only popular places like JMT, of course, those are beautiful, but there are many great places without needing of permits or money. 

Trail Rider Pass

Then we reached the Snowmass Lake.  Sigh. It is very beautiful. We ate snacks and had a nap, because there is plenty of time.

Snowmass Lake

After setting up a tent and having dinner on the meadow, we witnessed many deer, at least ten. They have good looking antlers. It looks like they were also having dinner. They were reflecting orange evening sunlight. It was, peaceful and pretty evening, just Mr.N, me, and deer. 

 

 

3日目はトレイルライダーパスへと登った。 4パスループ、4つのパスのうちの3つ目だ。この日も快晴、適温。

この4パスループは素晴らしい景色、JMTにと同等に素晴らしい景色だ。しかしJMTのようにものすごい倍率の抽選でパーミット(許可証)を取る必要などない。JMTはカリフォルニアにある長距離トレイルでこれまた素晴らしいトレイルだが人気がありすぎてトレイルを歩く許可証を取るのが異常に難しい。しかも半年前にパーミットを取っていなければならない。JMTでは1日のハイカーの人数を制限しているのだ。

それに比べ、この4パスループ、そのようなパーミットは必要ない。なので 計画も簡単だ。それでもトレイルが混むことはない。景色は最高、パーミットなし。なぜ皆JMTばかりに行こうとするのか謎だが、どちらもハイクしてみてどちらも甲乙つけがたく素晴らしいと思うのだ。もしどこかでパックパックしてみたいというのなら私は間違いなく4パスループの検討を勧める。

ともあれ、1枚目の写真がこの日登ったトレイルライダーパス。

はー。言葉が出ない。素晴らしい景色。緑の草原、湖。その向こうにそびえる山々。いつまでも見ていたい。この日は行程に余裕があったのでクッキーや煎餅を食べ、頂上で昼寝までしてトレイルライダーパスを楽しんだ。そしてパスから下っていき、スノーマス湖へと到着。2枚目の写真にあるように、これまた青が美しい湖だ。湖はグラナイトの岩の山々に囲まれている。静かに佇む湖が綺麗だ。ここでもしばし休憩をとって湖の景色を楽しんだ。

そしてまたしばらく歩き、この日のキャンプ地を見つけた。少しトレイルから逸れたオープエリアがあったのでそこにテントを張ることにした。山に沈む夕日を眺めながら夕飯を頬張っていると、5−6匹の鹿たちが横を通り過ぎた。彼らも夕飯(草)を食べていた。1匹のオスと数匹のメスがグループで行動している。夕日に照らされる鹿がなんとも綺麗な瞬間を作り出していた(3枚目の写真)。我々の他には誰もおらず静かで綺麗な晩だった。

No comments:

Post a Comment