2019-05-16

Maroon Bells 4 Pass Loop Backpacking Day4

日本語は英語の後にあります。

On the last day we hiked up to Buckskin Pass in the early morning. It was crispy morning. It was chilly and windy, but it was actually pleasant to climb in a quiet air. At the top, we saw two trail hikers ran up from the trailhead we were heading. Wow. They were hardcores. 

After the trailhead, everyone needs to take a shuttle to the parking lot. The driver was very friendly and had a nice time. After finishing backpacking we had lunch in Aspen. Aspen is a fancy city, because it is a ski resort in winter. So there are many good restaurants. We had bison burger. It was the best bison burger I had ever had. Even Mr.N said it was the best bison meat. Mr.N is from Montana, so he had eaten bison meat many times before. 

These are pictures from magnificent views from this trip. I hope I have convinced you to try this loop. 

マルーンベル4パスループ、最終日の4日目。

早朝に起床し、朝早くに4つ目、最後のパス、バスキンパスへと向かった。この日の朝は涼しく凛とした空気だった。そんな中、頂上を目指して歩いていく。空気が美味しく、気持ちいい。

最後のパスからの景色もこれまた素晴らしいものだった。頂上で景色を楽しんでいると2人のトレイルランナーが反対側から走って頂上へと到着した。げげっ!朝早くにトレイルヘッドを出発してここまで走って来たらしい。すごくハードコアだ。そしてそこから引き返すのではなくさらに遠くへと走って行ったのだった。

そして下りをずんずんと歩いていき、トレイルヘッドに到着。来た時と同様駐車場までシャトルバスで戻らなければならない。バスの運転手はとてもフレンドリーで気さくに色々話しかけて来た。そしてスキーリゾートとして有名な街、アスペンでハンバーガーを食べてマルーンベル4ループを締めくくった。

コロラドのこの地域は冬はスキーリゾートとして賑わう。アスペンはたくさんあるスキーリゾートの町の一つで、最もリッチな街として知られる。なのでお金持ちがリゾートハウスやスキーキャビンをアスペンに持っていたりする。そのためレストランのレベルが高いことでも知られている。今回食べた、バイソンバーガーが破格の美味しさだったのは驚きではない。バイソンの肉、普通に美味しいのだがそれがレアに調理されていて柔らかく口の中でとろける!今まで食べた中で一番美味しいハンバーガーだった!まあ、4日のバックパッキングの後なのでなんでも美味しく感じるというのも手伝っていたとは思うが。

それにしてもこのマルーンベル4パスループ、本当に綺麗だった!5枚の写真はこのバックパックの旅の写真のセレクション。たくさんの山々が綺麗だったし、それにたーっくさんのカラフルな野花が綺麗だった。黄色やオレンジの花がまるでカーペットのように山の斜面や草原に咲き乱れているのだ。なかなかこんな素晴らしい景色を見ることはできない。

No comments:

Post a Comment