2019-04-25

Florida Canoe Backpacking in Everglades Day5

The last day of canoe trip in Everglades. This day we left the South Joe River Chickee around 5 a.m. Again it was dark, but quiet and peaceful. The guy on the chickee was awake, so we said goodbye and headed for Flamingo.
Sunrise

This day had more waves, but I could also contribute to paddling because of the rest day on day4. It was nice to see sunrise in the bay. I had never seen sunrise on the water. This is truly a wonderful experience. 

The last part to Flamingo was canal. Along the canal, we saw alligator.

For my first canoe trip, I had fun and sore arm. Next canoe trip I will try more hardcore one. 

We put the canoe to a car and drove back to the hostel to return it. The hostel was so nice and let us use outside shower. It was great to have a hot shower after a week of no shower and getting salty winds. We rented a canoe for 5 days and they charged for 4-day price.

Then next day we went off for Biscayne National Park. 

この日はカヌーキャンプの最終日。この日はサウスジョーリバーチッキーを5時に出発。早っ。しかし、朝早くが一番潮の流れ的に漕ぐのが楽なのだ。やはり流れに反して漕ぐのは辛いので、朝辛くても早く出発する方が得策だ。

この日も出発時は真っ暗。しかし少し漕ぐとあたりがわずかにオレンジに染まってきた。そして日の出。日の出を海の上から見た。人生の中で日の出を海の上で見ることはそうそうないだろう。それを経験し、そしてその美しさに感動できる、というのはありがたいことだと思う。

海は波が荒かったがこの日は2人で漕いだのでなんとか乗り切ることができた。前日はMrNが全て漕いだおかげで私は休息することができたので、最終日の波が荒いところで漕ぐことができた。このストラテジーは良かったと思う。MrNに感謝。 

最後の1マイルほどは運河を通ってスタート地点のフラミンゴを目指す。ここのカナルでワニが!わー。トロピカルの気候は見れる動物もぜんぜん違う。楽しい。

そしてスタート地点に戻ってきた。5日間のカヌーキャンピング、初めての経験づくしで楽しいものとなった。

カヌーを車の上に括り付け、レンタルしたホステルへと返却しに行った。ここのホステルはすごく良心的。なんとタダで外にあるシャワーを使わせてくれた。5日間シャワーを浴びていなかったので、相当さっぱりした!!!そして5日間レンタルしたけれど、4日間のレンタル料でオーケーとのこと。ここ、おすすめ。

そしてエバーグレーズ国立公園を満喫した後は、同じくフロリダのビスケーン国立公園へと向かったのだった。

No comments:

Post a Comment